birdssense-logo

Motiverende gespreksvoering als onmisbaar middel.

Deze gesprekstechniek accepteert dat mensen in verandering kiezen, twijfelen, terugvallen, onderzoeken, marchanderen, opnieuw starten, etc. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het wel of niet komen tot verandering. Steeds duidelijker is echter dat de kwaliteit van de interactie tussen 'behandelaar' en cliënt medebepalend is voor het welslagen van verandering bij de cliënt.

In deze training oefenen we actief om aan te sluiten bij de veranderfase waarin de cliënt zich bevindt, oefenen we met open vragen, reflectief luisteren, bevestigen en doorvragen. Er wordt ook gewerkt rond het thema: behoudtaal - in het normale leven noemen we dat weerstand. In deze multidisciplinaire context is de verhouding tussen theorie en praktijk ongeveer 50 - 50, er wordt de theorie behandeld en we oefenen veel. Je wordt uitgenodigd om huiswerk te doen om het effect van de training zo groot mogelijk te maken.

Ik voer veel van deze trainingen uit in de gezondheidszorg en voor jeugd en gezinswerkers. Er is een vaste training en er kan natuurlijk ook maatwerk geleverd worden.

Verschillende accreditatie-mogelijkheden.

Aanmelden via:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

@birdbuzzard